نوار اجتماعی: افزایش دنبال‌کننده‌ها و ترافیک با اشتراک گذاشتن پیوند‌ها

روزانه چه تعداد پیوند به اشتراک می‌گذارید؟ اگر هر روز دست‌کم ۵ پیوند به اشتراک می‌گذارید، چرا از مزایای آن استفاده نکنید و مقداری ترافیک یا دنبال‌کننده‌های بیشتر کسب نکنید؟ تعدادی ابزار در‌دسترس هستند که به ما برای این کار کمک می‌کنند، اما راحت‌ترین راهی که من با آن آشنا شدم نوار اجتماعی نسبتا تازه هست.

با نوار اجتماعی می‌توانید نوار‌ابزار ویژه‌ی خود را بسازید که بطور خودکار وقتی پیوندی را هرکجا در وب به اشتراک می‌گذارید پدیدار می‌شود. در نوار‌ابزار پیوندی به بلاگ شما یا حساب‌های کاربری‌تان در شبکه‌های اجتماعی مختلف خواهد بود، بنابراین به افزایش ترافیک و افزایش تعداد دنبال‌کننده‌ها کمک می‌کند.

همچنین این ابزار یک وسیله برای تجزیه‌ی کلیک‌ها دارد که بی‌درنگ بروز‌رسانی می‌شود و هر لحظه شما را از کلیک‌های تازه و بازدید‌کننده‌های منحصربفرد آگاه می‌سازد. اشتراک گذاری نیز در این ابزار آسان است؛ می‌توانید از بسته‌ی اضافی مرورگر گوگل کروم استفاده کنید یا مستقیما در وب‌سایت در حساب‌کاربری خودتان به اشتراک بگذارید.

آغاز به کار

شما می‌توانید با حساب‌کاربری خود در فیسبوک یا توییتر در این وب‌سایت ثبت‌نام کنید. پس از ثبت‌نام کردن نام (یا نام شرکت) خود را همراه آدرس بلاگ یا وب‌سایت خود وارد کنید. همچنین می‌توانید در همان صفحه اینکه کدام دگمه فیسبوک یا توییتر یا هردو نمایش داده شود و رنگ نوار‌ابزار را تعیین کنید.

اشتراک گذاشتن پیوند‌ها

همانطور که در بالا نوشتم، دو راه برای اشتراک گذاشتن پیوند‌ها وجود دارد: از طریق وب‌سایت در حساب‌کاربری‌تان یا بسته‌ی اضافی گوگل کروم. متاسفانه با حساب‌کاربری رایگان شما فقط به ارسال ۵ پیوند در روز مجاز هستید. ولی حساب‌کاربری حرفه‌ای که بابت آن باید ۵ دلار ماهانه بپردازید هیچ محدودیتی در ارسال پیوند ندارید. اگر تعداد زیادی پیوند تصمیم دارید به اشتراک بگذارید می‌توان گفت مقرون به صرفه خواهد بود اگر حساب‌کاربری حرفه‌ای خریداری کنید.

به اشتراک گذاشتن پیوند‌ها از طریق وب‌سایت خیلی راحت هست؛ کافی‌ست آدرس پیوند را وارد کنید و بعد روی دگمه‌ی سبز کلیک کنید. حالا پیوند شما ثبت شده و به شما یک پیوند کوتاه داده می‌شود که می‌توانید آن را هرجا به اشتراک بگذارید. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید این ابزار از Bit.ly برای پیوند‌های کوتاه شده استفاده می‌کند.

به اشتراک گذاشتن از طریق بسته‌ی اضافی گوگل کروم هم آسان هست؛ اما این وسیله به شما فقط این امکان را می‌دهد که پیوند خود را روی توییتر به اشتراک بگذارید. وقتی داخل صفحه‌ای هستید روی نماد این وسیله کلیک کنید تا پنجره‌ی «ارسال نوشته روی توییتر» باز شود.

البته می‌توانید پیوند داخل جعبه را هم بردارید و در جای دیگری به اشتراک بگذارید.

آمار پیوند‌ها را بررسی کنید

در وب‌سایت در حساب‌کاربری‌تان تعداد بازدید‌کننده‌های منحصربفرد و تعداد کلیک‌هایی که روی پیوند‌ها شده را می‌توانید ببینید. همینطور نموداری را می‌بینید که به شما همان اطلاعات را در روز گذشته و ماه گذشته نشان می‌دهد.

آنچه بازدیدکننده‌ها می‌بینند

وقتی شما پیوندی را به اشتراک می‌گذارید و فردی روی آن کلیک می‌کند، هیچ تبلیغ آزار دهنده و چیزی که موجب حواس‌پرتی شود را نمی‌بیند. تنها چیزی که می‌بیند یک نوار‌ابزار تاریک یا روشن با نام (نام شما به وب‌سایت یا بلاگ‌تان پیوند می‌خورد)، تصویر و پیوند‌هایی به حساب‌های‌کاربری‌تان در بالای صفحه است.

همینطور یک «x» کوچک که در سمت راست نوار‌ابزار مشاهده خواهد شد وجود دارد و این امکان را به بازدید‌کننده می‌دهد که نوار‌ابزار را کاملا ببندد.

در پایان باید بگویم که

نوار اجتماعی ابزاری هست که روند ثبت‌نام در آن سریع و اشتراک گذاشتن پیوند‌ها آسان است. تنها شکایتی که من دارم محدودیت در ارسال پیوند است – ۵ پیوند در روز واقعا کم است.

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s