کلیک‌ها روی ویدئو‌های‌تان در یوتوب را برای افزایش ترافیک بلاگ بیشتر کنید

u

Youtube – Geek News Central

یوتوب چیزی بیش از یک وب‌سایت است. هدف آن فراتر از سرگرم کردن شما با ویدئو‌های جالب و جذاب از بچه گربه‌ها یا بچه‌هاست. همینطور فقط محلی برای آموزش‌های ویدئویی که به شما می‌آموزند چطور و چرا فلان چیز را انجام دهید نیست.

برای بسیاری از بلاگ‌نویسان یوتوب راه فوق‌العاده برای افزایش ترافیک بلاگ‌شان است.

یوتوب بسیار محبوب است. در واقع، بیش از ۸۰۰ میلیون بازدید‌کننده‌ی منحصر بفرد در ماه دارد. یک لحظه فکر کنید قادر به کسب مقدار خیلی خیلی کمی از آن بازدید باشید. حتی اگر فقط برای ۱٪ از آن مدیریت کنید، ۸،۰۰۰،۰۰۰ بازدید‌کننده برای ویدئو‌هایتان خواهید داشت.

بعضی از مردم هم از یوتوب بعنوان موتور جستجو استفاده می‌کنند. امروزه، مردمی که می‌خواهند چگونگی انجام چیزی را یاد بگیرند، خودشان را با این جمله که -چرا جستجوی متنی کنم وقتی ویدئو نتیجه‌ی بهتری داره؟- قانع می‌کنند. البته فکر خوبی هم هست.

خب پس همین حالا وقت ساخت ویدئو و منتشر کردن آن هست. اگر در ساخت و انتشار آن مهارت داشته باشید، بدون شک شاهد رشد ترافیک بلاگ‌تان خواهید بود.

در این مقاله می‌خوانیم چطور بینندگان بیشتری برای تماشای ویدئو‌هایمان بدست آوریم تا باعث رشد ترافیک بلاگ شود.

عنوان را خوب بنویسید

عنوان ویدئو نخستین چیزی هست که مردم هنگام مرور نتایج جستجو می‌بینند. تنها فرصتی که دارید تا مردم روی عنوان ویدئوی شما کلیک کنند را از دست ندهید. عنوانی که خوب نوشته شده باشد این شانس را به شما می‌دهد که ویدئو‌ی‌تان دیده شود.

عنوان خوب و تاثیرگذار چنین ویژگی‌هایی دارد: کوتاه اما گویای محتوا، جالب و گیرا، استفاده از کلیدواژه‌های بهینه.

بازدید‌کننده‌ها یوتوب را برای اطلاعات ویژه‌ای جستجو می‌کنند. از آنجا که ویدئو‌های بسیاری در مقوله‌های مختلف وجود دارد، در یافتن نیازشان دچار سردرگمی می‌شوند. بخاطر همین هست که به عناوین توجه می‌کنند. مردم عنوانی را کلیک می‌کنند که به خواسته‌شان نزدیک‌تر است.

یک فرد بی‌تجربه برای اینکه بیابد چطور یک بلاگ با نرم‌افزار وردپرس را نصب کند، بطور حتم عنوان «نصب وردپرس در پنج دقیقه» را کلیک می‌کند.

این عنوان مختصر و مفید محتوا را شرح می‌دهد. همینطور عنوان جالبی هم هست که به بلاگر‌های تازه‌کار می‌گوید فقط در پنج دقیقه بلاگ‌تان را نصب کنید. کی هست که ساخت سریع یک بلاگ را نخواهد؟

از کلیدواژه‌ها در جای مناسب استفاده کنید

کلیدواژه‌ها بسیار اهمیت دارند زیرا باعث می‌شوند ویدئوی شما در نخستین نتایج در یوتوب و حتی در گوگل نمایش داده شود.

ویدئو‌هایی که در نخستین نتایج هستند خیلی راحت شانس بیشتری برای دیده شدن دارند زیراکه بازدید‌کننده‌ها تمایلی به رفتن به پایین صفحه ندارند. برای اینکه ویدئوی شما در نخستین نتایج نمایش داده شود، باید تلاش کنید از کلیدواژه‌های بهینه استفاده کنید.

کلیدواژه‌ها را در عنوان، توضیح ویدئو، و برچسب‌ها بنویسید. اگر ویدئوی شما متنی هم دارد، مشکلی ایجاد نمی‌شود اگر از کلیدواژه‌ها برایش استفاده کنید. اما به هیچ وجه توضیح ویدئو را با کلیدواژه‌ها پر نکنید.

توضیح ویدئو را مختصر و خوب بنویسید

خوب نوشتن توضیح ویدئو می‌تواند ویدئوی شما را در جایگاه بهتری در نتایج جستجو نشان دهد و بازدید‌کننده‌های بیشتری را جذب کند. عده‌ی زیادی از مردم هم به توضیح ویدئو نگاه می‌کنند، مثل خود من. اگر توضیحی که نوشته شده بازدید‌کننده را به فکر وادار نکند، مطمئنا بازدید او مدت زیادی طول نخواهد کشید.

توضیح را نباید طولانی بنویسید. فقط مختصر و مفید ذکر کنید که ویدئو درباره‌ی چیست (۲ الی ۳ پاراگراف بیشتر نباشد بهتر است). فراموش هم نکنید کلیدواژه‌ها را اضافه کنید.

پیوند‌های خود را هوشمندانه قرار دهید

حالا باید پیوند‌هایی که به بلاگ‌تان اشاره می‌کنند را در جای مناسب قرار دهید تا بازدید‌کننده به بلاگ شما بواسطه‌ی آن راهبری شود. پیوند شما باید حتما در دید بازدید‌کننده باشد.

این یعنی پیوند شما باید از آغاز تا پایان ویدئو در تصویر نمایش داده شود؟ خیر.

به این خاطر که مردم در دیدن ویدئو‌هایی که تبلیغ وب‌سایت‌ها را می‌کند با احتیاط رفتار می‌کنند، قرار دادن پیوند‌ها باید با مهارت انجام شود. آنها به ویدئو‌هایی که تبلیغ می‌کنند اعتماد نمی‌کنند. حتی اگر ویدئوی شما اطلاعات مفیدی در اختیار آنها بگذارد باز به ویدئوی شما اطمینان ندارند. قرار دادن پیوند می‌تواند از اعتبار ویدئوی شما بکاهد پس از درست قرار دادن پیوند‌ها و درست راهبری کردن کاربران مطمئن شوید.

به پیوند در پایان ویدئو بعد از دادن اطلاعات کافی اشاره کنید. می‌توانید از عبارتی مشابه «برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی چگونگی (نصب بلاگ یا کسب ترافیک بیشتر) روی این پیوند کلیک کنید.» استفاده کنید یا به بیننده‌ها چیز‌های رایگان، مثل راهنمایی، که می‌توانند از روی بلاگ شما دریافت کنند را پیشنهاد دهید.

همینطور می‌توانید پیوند‌هایی که روی ویدئو قابل کلیک هستند بسازید و روی ویدئوی خود قرار دهید.

امکان اشتراک گذاشتن را فعال کنید

وقتی امکان اشتراک گذاری برای ویدئو‌های خود قرار دهید، ویدئوی شما مثل ویروسی در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود. پس حتما امکان اشتراک گذاشتن را فعال کنید.

ویدئوی‌های یوتوب کد‌های توکار هستند (به انگلیسی، embed codes) که به هرکسی امکان اشتراک گذاشتن ویدئو را در هر وب‌سایت می‌دهد. اما این برای بیننده‌ی بیشتر کسب کردن کافی نیست. شما باید ویدئوی خود را رواج دهید.

آدرس ویدئوی خود را در حساب کاربری فیسبوک‌تان ارسال کنید. برای دنبال‌کننده‌هایتان در توییتر آن را بفرستید. برای کسانی که نوشته‌های شما را دنبال می‌کنند ایمیل کنید. همچنین می‌توانید در بلاگ‌تان درباره‌ی آن بنویسید. اما حتما توضیح خوبی برایش بنویسید و ذکر کنید که به چه دلایلی ویدئو ارزش دیدن دارد.

روی ویدئو‌های دیگران دیدگاه بنویسید

دیدگاه ارسال کردن روی ویدئو‌های دیگران احتمال دیده شدن را بیشتر می‌کند. اگر توضیح و عنوان ویدئو را خوب نوشته باشید بیننده‌ی آن ویدئو پس از ارسال دیدگاه خود حتما ویدئوی شما را خواهد دید و اگر نظر او را جلب کند بدون شک از ویدئوی شما هم دیدن می‌کند.

ارسال دیدگاه معقول هم یک راه بسیار خوب برای ایجاد ارتباط با کاربران یوتوب است. پس از برقراری ارتباط با یکدیگر، کاربر برای مشاهده‌ی ویدئو‌های شما روی نام کاربری شما کلیک می‌کند.

اگر از یوتوب استفاده کنید ترافیک قابل توجهی برای بلاگ‌تان بدست می‌آورید. برای هدف ما یوتوب هم موثر است و هم نیازی به هزینه کردن ندارد. همینطور نتیجه‌ی بهتری نسبت به تکنیک‌های دیگر مثل خرید پیوند دارد.

منبع: How to Get More People to Click Your YouTube Videos and Increase Blog Traffic

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s