کلید موفقیت در بهینه سازی سایت [قسمت اول]

خزنده موتور های جستجو به راستی نقش اصلی در بهینه ساختن یک وبسایت را ایفا نمی کنند ، آنها تنها روبات هایی هستند که از سوی موتور جستجوی خود به صفحات نگاهی می اندازند و در پایگاه داده خود به ثبت می رسانند حتی عمل رتبه دهی نیز هیچگاه بر عهده آنها نبوده و نیست. موتور های جستجو هم سیستم بسیار پیچیده ای هستند که فقط اطلاعات را متناسب با خواسته فرد جستجوگر بصورت سازمانده دهی شده نشان می دهند. اگر هیچ یک از آن دو نقشی در کسب رتبه ، افزایش ترافیک و اینگونه موارد نداشته باشند پس عامل با ارزش یا بی ارزش شدن یک وبسایت چیست؟

در زمینه بهینه سازی مقالات انگلیسی و فارسی بسیاری یافت می شود که نویسندگان همه آنها بدون استثنا به این نکته اشاره دارند که بازدید کنندگان علاوه بر به وجود آوردن ترافیک بالا ، می توانند نقش اصلی را در ساختن یک وبسایت کاملاً بهینه نیز ایفا کنند. در ادامه این مقاله می خواهیم به شما با طرح پرسش ها و پاسخ هایی که می دهیم بگوییم تنها بازدید کننده هست که یک وبسایت را از هر لحاظی می سازد.

  • بازدیدکننده و موتور های جستجو

1. شما برای چی می نویسید؟
بدون استثنا ما می نویسیم تا انسان های دیگر از هر کجای ایران به وسیله دوستانشان یا موتور های جستجو نوشته های ما را بیابند و بخوانند.

2. انسان ها عامل افزایش ترافیک وبسایت
هرچقدر تعداد مشاهده ها در هر مطلب بیشتر باشد بدون شک ترافیک وبسایت هم بالا خواهد بود.

3. رابطه رتبه گوگل با بازدیدکننده بیشتر
رتبه گوگل با بازدیدکننده بیشتر رابطه مستقیم دارد ، یعنی هرچقدر بازدید کننده از شهر های مختلف ایران برای یک وبسایت پارسی زبان بیشتر باشد شانس کسب رتبه بهتر هم بیشتر می شود. موتور جستجو صفحات ثبت شده محبوب را شناسایی کرده و سپس برای آن ها ارزش قایل می شود!

4. نتایج موتور های جستجو بر چه اساسی است؟
موتور های جستجو نتایج خود را بر اساس رتبه صفحات نمایش می دهند بدین صورت که صفحه ای که بیشترین بازدید و رتبه بالاتری دارد در جایگاه یک در صفحه اول قرار می گیرد.

توجه: همانطور که ملاحظه کردید ، بازدیدکننده تنها عاملی است که در این بحث ثابت بود.

  • بازدیدکننده و مدیر سایت/نویسنده

1. ارتقا دهنده یک وبسایت ، بازدید کننده است؟
بله ، بازدیدکنندگان هستند که با انتقادات خودشان یک وبسایت را بهتر می سازند. آیا مدیر سایت از آنها تقاضا نمی کند که او را از ایراد ها مطلع سازند؟

2. برای بازدیدکننده نیست که شما حق انتخاب قرار می دهید؟
یک نمونه خوب سایت نارنجی است که به دلیل درخواست های زیاد بازدیدکنندگانش برای تغییر رنگ پس زمینه وبسایت حق انتخاب قرار داده است.

3. پوسته باید مورد پسند چه کسانی واقع شود؟
پیشنهاد موتور جستجوگر گوگل به مدیران سایت این است که پوسته را برای خزنده ها طراحی نکنید ، بلکه آن را متناسب با سرعت بازدیدکنندگان سایت خویش بسازید که در کشور ما هم اکثراً از اینترنت سرعت پایین استفاده می کنند. چند درصد از مدیران سایت ها به این مورد توجه می کنند؟

4. با نظرات من نویسندگان در امر نوشتن رشد می کنند؟
اگر مرا به چشم یک بازدیدکننده که نظرش را در مورد مطالبی که می خواند ارائه می کند ببینید ، بله نظر من هم اهمیت دارد ولی در کل خواننده است که با نظراتش باعث رشد نویسنده هم می شود. این چنین نیست؟

توجه: در این بحث هم مشاهده کردید بازدیدکننده تنها عاملی است که ثابت بود.

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s