اعتبار صفحات وب فارسی را بسنجید

این چکیده ای از گفته کوروش بزرگ است: اینک که به یاری مزدا تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای جهان اربعه را به سرگذاشته‌ام اعلام می‌کنم که تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می‌دهد دین و آئین و رسوم ملتهائی که من پادشاه آن‌ها هستم محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من دین و آئین و رسوم ملتهائی که من پادشاه آن‌ها هستم یا ملتهای دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آن‌ها توهین نمایند.

حتماً تعجب کردید که چرا گفته کوروش بزرگ را در پاراگراف نخست این مطلب قرار دادم؟! اندیشه شما درست نیست ، زیرا که من به این دلیل مطلب خود را این چنین آغاز کردم تا به شما خواننده گرامی بگویم زبان شیرین پارسی هرگز فراموش نخواهد شد و زبان هایی مانند عربی که تاحدودی به زبان ما نزدیک است نمی تواند بر زبان زیبای ما اثر بگذارد.

اعتبارسنج صفحات وب فارسی ابزاری است که از سوی iDevCenter.com به ایرانیان قدرتمند ارائه شده است که با کمک این ابزار می توانیم صفحات وب فارسی را از نظر کدگذاری و عدم استفاده از نویسه‌های غیرمجاز بررسی کنیم.

فایده این کار چیست؟

متأسفانه از دلایلی که جستجوی زبان فارسی ضعیف است این می باشد که حروف استفاده شده در صفحات فارسی یکسان نیست. البته این بر می گردد به ویراستار ها که از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی نمی کنند.

اگر شما هم به جمع ما بپیوندید میشیم نمی دونم چند و یک نفری. این را هم متذکر شوم که همه چی همیشه از خود آدم شروع می شود و تا من شروع نکنم پایان نخواهد پذیرفت.

تصویری که در بالا مشاهده می کنید نتیجه بررسی بلاگ حاشیه وب است که به لطف وردپرس ، دوست بلاگ نویسان فاقد هرگونه خطا و مشکل است.

پی نوشت 1: خواهش می کنم شما هم صفحات خود را در این ابزار بررسی کنید تا به جهانیان با صدای بلند بگوییم که سرزمین پارس و پارس ها همچنان زنده هستند.

پاسخی بگذارید

