راهنمای بهینه سازی برای موتور جستجوگر بینگ

صحبت های نویسنده: «از آنجا که موتور جستجوگر بینگ اخیراً ایجاد شده است هنوز بحث های زیادی درباره بهینه سازی برای آن نشده است و من نمی توانم مطلبی پر محتوا در اینباره بنویسم اما به این دلیل که موتور جستجوگر مورد علاقه بنده هست، سعی کردم از هم بخشگر های آن (به انگلیسی: Contributor) اطلاعاتی کسب کنم تا بتوانم این مقاله کوچک را تهیه نمایم.»

بهینه سازان موفق شدند مقالات بسیاری درباره بهنیه سازی موتور جستجوگر گوگل بنویسند و مطمئناً شما بسیاری از آنها را یا به زبان اصلی یا ترجمه شده خوانده اید و می دانم با طی کردن راه هایی که آنها پیشنهاد می کنند توانسته اید وبسایت خود را نه تنها برای موتورجستجوگر گوگل تاحدی بهینه کنید بلکه بارها و بارها خزنده موتور های جستجوگر دیگر را بصورت روی خط در وبسایت خود دیده اید.

به راستی تمرکز در بهینه ساختن وبسایت برای یک موتور جستجو می تواند برای دیگر موتورها نیز مفید واقع شود؟

پاسخ این پرسش ‹بله› هست زیرا موتور جستجوگر همان موتور جستجوگر هست اما با تفاوت هایی در ساختار یا علاقه مندی های آنها.

سن دامنه

  • بینگ بیش از هر موتور دیگری به سن دامنه اهمیت می دهد. بدین معنی که اگر می خواهید جایگاه مناسبی در بینگ داشته باشید باید دامنه هایی با سن بالا تهیه کنید
  • اگر بخواهیم دو دامنه را با هدف و کلیدواژه های یکسان اما با اختلاف سنی بیش از یک سال با یکدیگر مقایسه کنیم، وبسایتی که دارای دامنه مسن تری است از رتبه بیشتری برخودار خواهد بود

قوانین متن

  • بینگ به وبسایت هایی که دارای کلمات بسیار اما مناسب است همانند سن دامنه بسیار اهمیت می دهد
  • تلاش کنید بیش از همیشه از کلمات درخور موضوع وبسایت استفاده کنید
  • اگر مقاله، مطلب یا صفحه وب شما دست کم دارای 300 کلمه باشد شما از رتبه خوبی برخودار خواهید بود

پیوند های خارجی

  • در بینگ، داشتن پیوند های خارجی بیشتر یعنی کسب رتبه بهتر. درست همانند موتور هایی مانند گوگل

بینگ و عنوان صفحات

  • بینگ همانند دیگر موتور ها به عنوان صفحات نیز اهمیت زیادی می دهد
  • شما می بایست مطمئن شوید که عنوان یک صفحه از محتوای آن سخن می گوید
  • کلیدواژه ها عناوین قدرتمند تری می سازند اما نه به این معنی که عنوان خود را مملو از کلیدواژه کنید

بینگ و صفحات فلش

  • به یاد دارم تنها یک وبسایت در اینباره در مقالات خود توضیح داده بود و به دلیل اینکه مطمئن نیستم مطلبی در اینباره نمی نویسم

روبات ام اس ان

  • در فایل robots.txt دسترسی کامل به روبات ام اس ان بدهید تا بینگ بتواند از وبسایت شما بازدید کند و صفحات موجود در آن را در پایگاه داده خود ذخیره کند

راهنمای اچ تی ام ال

  • صفحات خود را با کدهای مناسب HTML بنویسید
  • هر ماه از وبسایت مربوطه بازدید کنید و از کدها و تگ های تازه و از بین رفته مطلع شوید

بروز رسانی (در تاریخ 13/05/1389): موتور جستجوگر بینگ در ثبت (ایندکس هم در زبان فارسی گفته می شود) صفحات بسیار سخت گیرتر نسبت به موتور جستجوگر گوگل و یاهو عمل می کند. به راحتی و به سرعت نمی توان صفحات سایت و بلاگ خود را در نتایج بینگ به نمایش در آوریم.
احساس بنده به من می گوید که شرکت مایکروسافت از شرکت گوگل راضی نباشد و حتی اجازه تماس کاربران hotmail.com با کاربران gmail.com را نمی دهد. این را از خطایی که پس از ارسال یک پست الکترونیک به حسابی در gmail می دهد می توان فهمید!
از نظر من بینگ قصد دارد متفاوت عمل کند و بهینه سازی گوگل را اصلاً قبول ندارد مگر یک سری موارد خاص که عادی هستند.

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s