چطور یک عنوان و توضیح خوب بنویسیم؟

بنام پروردگار جهانیان

 

 

عنوان مقاله: عنوان و توضیح مناسب – چطور یک عنوان و توضیح خوب بنویسیم؟

تاریخ انتشار: 5 مرداد 1389

شماره مقاله: 03-1

نگارنده: علیرضا اسکندرپور

 

دو عامل مهم در کسب ترافیک بیشتر عنوان مطالب و توضیح آنها است ، زیرا در نتایج جستجو نخست عنوان صفحه و سپس در زیر آن توضیح به نمایش در می آید و خوانندگان نیز با خواندن عنوان مطالب به کیفیت آنها پی می برند.

بهینه سازی این دو عامل مؤثر در کسب رتبه بهتر به هیچ وجه دشوار نیست اما کمی وقت گیر است. البته پس از گذشت یک الی دو ماه در صورتی که به نکات خوب توجه کنید دیگر برایتان عادی خواهد شد و ناخودآگاه بهترین کلیدواژه ها و توضیحات را برای استفاده در مطالب بکار خواهید برد.

در زیر فهرستی از باید ها و نباید هایی که در نوشتن عنوان و توضیح باید بخاطر داشت را گرد آورده ایم و شما با مطالعه و اجرای آن به کسب ترافیک و رتبه ای بهتر بیاندیشید.

 

عنوان – نحوه نوشتن یک عنوان خوب

عنوان نخستین محلی از یک مطلب است که به چشم جستجوکننده و بازدیدکننده می خورد و باید اعتراف کنم که پس از محتوا مهم ترین بخش یک سایت/بلاگ عنوان آن است.

  • حداکثر از 55 کاراکتر استفاده شود
  • از واژه های محبوب (مانند: شمسی بجای خورشیدی) استفاده کنید
  • کاملاً معرف محتوا باشد
  • درصورتی که قصد معرفی چیزی را دارید نام خواننده، نام شرکت یا نام طراح را بنویسید
  • درصورتی که قصد فروش کالایی را دارید اطلاعات مهم از جمله وزن، اندازه و طرح آن را بنویسید
  • تلاش کنید از واژه ها بجای نماد ها استفاده کنید
  • جملات را کاملاً رسمی بنویسید و از واژه های عامیانه استفاده نکنید
  • تلاش کنید غلط املایی کمتری در جملات داشته باشید و درصورتی که مورد یافت شد آن را در اولین فرصت اصلاح کنید
  • اگر از جملات انگلیسی استفاده می کنید آنها را با حروف بزرگ ننویسید
  • کلمات را آنگونه که هستند بنویسید و قوانین نوشتن جملات انگلیسی (برای نمونه: حرف اول هر واژه در اول جمله بزرگ نوشته شود) را رعایت کنید
  • اطلاعات محرمانه از جمله آدرس منزل، شماره تلفن و پست الکترونیکی در عنوان خود بکار نبرید
  • متناسب با زبان صفحه خود بنویسید.
  • تلاش کنید در عنوان سوال مطرح نکنید

 

توضیح – نحوه نوشتن یک توضیح خوب

توضیح می تواند یک جایگزین مناسب برای مطلب باشد زیرا خزنده ها نخست به عنوان و سپس به توضیح یک مطلب و پس از آن به محتوا توجه می کنند.

  • از اسکریپت هایی که به طور خودکار توضیح می سازند استفاده نکنید
  • توضیح چکیده ای کامل از محتوا است
  • درصورتی که قصد معرفی کالایی را دارید تمام اطلاعات مورد نیاز از جمله تاریخ انتشار، نام شرکت سازنده و نام کالا را نیز ذکر کنید
  • تلاش کنید توضیح را درهم ننوشته و بصورت داستان بنویسید
  • هر توضیحی که از کالای خود می نویسید عین حقیقت باشد
  • توضیح محل مناسبی برای تبلیغات کردن نمی باشد
  • از فکر خود برای نوشتن توضیح استفاده کنید

 

نمونه مناسب

تلفن همراه دست اول با سیم کارت دائمی ایرانسل

بنده این کالا را دو ماه پیش خریداری کردم و تمامی قطعات تازه و لوازم جانبی آن به همراهش است.

مدت نگهداری شارژ: 250 ساعت

مدت زمان مکالمه: 300 دقیقه

تعداد زنگ برای گوشی: 32 زنگ مختلف

وزن گوشی: 80 گرم

Advertisements

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s